سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 یک سال پیش، هیچ‌کس از واژه آی‌پد ایده‌ای نداشت، اما موفقیت اپل در عرصه رایانه‌های لوحی سبب شد از این رو سال 2011 به سال تب‌لت‌ها و اولین نمایشگاه الکترونیکی سال به سکوی پرتابی برای این محصولات تبدیل شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه ابزارهای الکترونیکی مصرفی، سی.ای.اس 2011 امشب در لاس وگاس آمریکا آغاز خواهد شد و پیش بینی این که سی.ای.اس امسال به انحصار تب لت ها در آمده باشد، چندان دشوار نیست. شرکت های متعددی طی ماه جاری تب لت های جدید خود را عرضه می کنند و به طور حتم می توان نمونه های نمایشی آنها را در این نمایشگاه بزرگ از نزدیک مشاهده کرد.

موتورولا

 

تبلت هایی که در سال 2011 عرضه می شوند

 

این شرکت عرضه محصول تب لت خود را در سی.ای.اس 2011 تایید کرده، با این حال بر سر نام این محصول شایعات فراوانی وجود دارد، موتوپد، موتورولا-زوم و موتورولا-استینگری، نام هایی است که برای این محصول جدید مطرح شده است. اطلاعات زیادی از این محصول در دسترس نیست و تنها مشخص شده که این تب لت تحت سیستم عامل اندروید 2.3 خواهد بود.

اچ.تی.سی

 

تبلت هایی که در سال 2011 عرضه می شوند

 

احتمال این که نام تب لت این شرکت معتبر اچ.تی.سی پد باشد، زیاد نیست و عرضه آن در نمایشگاه سی.ای.اس نیز چندان قطعی نیست؛ زیرا این شرکت تاکنون درباره زمان نحوه ارائه این محصول خبری رسمی منتشر نکرده است. هم چنین احتمال عرضه این تب لت در سی.ای.اس تنها بر اساس سخنان اخیر رئیس شرکت اچ.تی.سی است که اشاره ای اندک به استفاده از تب لت ها کرده بود. به نظر می رسد این تبلت تحت اندروید است و در دو سایز مختلف تولید خواهد شد.

اچ.پی

 

تبلت هایی که در سال 2011 عرضه می شوند

 

شرکت اچ.پی هنوز ارائه تب لت پالم پد خود را در سی.ای.اس 2011 تایید نکرده، اما از آن جایی که مدیر این شرکت اعلام کرده به زودی محصول تحت ویندوز این شرکت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، بسیاری احتمال می دهند این آینده نزدیک در سی.ای.اس 2011 باشد. این تب لت تحت نسخه 2.5.1 سیستم عامل وب عمل خواهد کرد و دو دوربین 1.3 و 3 مگاپیکسلی مجهز به فلش ال.ای.دی بر رو و پشت آن تعبیه شده است. حجم ذخیره اطلاعات در این تب لت به اندازه آی پدها است و از پورت اتصال USB 3 بهره می برد.

بلک بری

 

تبلت هایی که در سال 2011 عرضه می شوند

 

نمونه ابتدایی و نمایشی تبلت پلی بوک شرکت بلک بری پیش از این ارائه شده و از این رو انتظار می رود نسخه نهایی و کامل آن در سی.ای.اس به نمایش درآید. ابعاد پلی بوک بر اساس اطلاعاتی که بر روی وب سایت بلک بری قرار گرفته، 5.1 در 7.6 در 0.4 اینچ و وضوح تصویری آن 1024 در 600 پیکسل است. این تب لت چندلمسی به وای فای، پورت اچ.دی.ام.آی دو دوربین 3 و 5 مگاپیکسلی و پورتهای میکرویو.اس.بی و میکرو HDMI مجهز است.

اسوس

 

تبلت هایی که در سال 2011 عرضه می شوند

 

به نظر می آید شرکت اسوس با داشتن 3 مدل تب لت و ارائه آنها در سی.ای.اس 2011 پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشد. این شرکت در نظر دارد سه مدل تب لت جدید خود را در ماه آوریل / فروردین وارد بازار کند. انتظار می رود این ابزارها تحت ویندوز و اندروید کار کنند و کاربری کتاب خوان الکترونیک نیز داشته باشند. بر اساس اطلاعات منتشرشده مدل 12 اینچی تحت ویندوز7 خواهد بود و دو مدل 10 اینچی، یکی مجهز به پردازشگر Oak شرکت اینتل و تحت ویندوز7 است و دیگری از پردازشگر تگرا 2 و اندروید گوگل بهره می برد.

دل

 

تبلت هایی که در سال 2011 عرضه می شوند

 

این شرکت در حال حاضر تبلت استریک 5 اینچی خود را عرضه کرده، اما مدیر این شرکت پیش از این از ارائه دو مدل 7 و 10 اینچی این تب لت ها با هدف افزایش دادن جایگاه این شرکت در بازار تب لت ها خبر داده بود و از این رو احتمال می رود شرکت دل، تب لت های جدید خود را در سی.ای.اس 2011 در اختیار عموم قرار دهد.

ام.اس.آی

 

تبلت هایی که در سال 2011 عرضه می شوند

 

سال گذشته شایعات زیادی درباره تلاش این شرکت برای ساخت تب لت شنیده شد و خبرهای رسیده از عرضه این محصول در اوایل سال 2011 و به احتمال زیاد در سی.ای.اس حکایت دارد. هم چنین احتمال می رود تب لت وین پد این شرکت 10 اینچی و تحت ویندوز بوده و از پردازشگرهای اینتل استفاده کند. با این حال هنوز اطلاعات دقیق تری از این محصول منتشر نشده است.

 

 

 

 

 

منبع : خبر آنلاین