سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 تبلت های آسوس در راهند


بالاخره مشخصات فنی و قیمت تبلت سری Eee Slate EP121 از شرکت خوش نام ASUS منتشر گردید. قلب تپنده این تبلت 12.1 اینچی از پروسسور سری iCore شرکت Intel استفاده میکند ( به طور دقیق Core i5-470M ) به همراه 2 تا 4 گیگا بایت مموری و 64GB SSD و با پشتیبانی از رزلوشن 1280x800 و نیز باید اشاره کرد که windows 7 (home premium ) g سیستم عامل این تبلت قدرتمند خواهد بود وجود دوربین در جلوی تبلت ، پورت HDMI و امکان استفاده از Wacom pen ، multitouch از سایر امکانات می باشد همچنین از نظر توانائی طبق دموی منتشر شده این تبلت به راحتی از پس نمایش فیلم 1080p بدون وجود لگ در زمان ویرایش تصویر در Adobe Photoshop CS5 بر آمد.
طبق ادعای ASUS زمان عرضه آن در سه ماهه اول سال جدید و قیمت آن بین 1000$ تا 1100$ است.

آسوس از شرکت های فعال در نمایشگاه CES امسال بوده است. و به نظر میرسد که این شرکت، سرمایه گذاری مناسبی در بخش تبلت ها کرده. چرا که پس از Eee Slate که قابلیت اجرای ویندوز 7 را دارد، از سه تبلت اندرویدی در طرح ها و اندازه های گوناگون، نیز رونمایی کرده است. این تبلت ها از آخرین نسخه اندروید که مخصوص کامپیوترهای لوحی ایجاد شده (Android 3?.?0 ?-? Honeycomb) استفاده می کنند.

 آندرویدی ها

Eee Pad Slider

S-500x_sllliiidefront-narenji-ir.jpg

تبلت اول، Eee Pad Slider است که یک نمونه ???? اینچی است که مجهز به پردازنده Tegra 2 از انویدیا می باشد. با قطر حدود ??? سانتیمتر و وزنی کمتر از یک کیلوگرم، تنها مقداری از آی پد سنگین تر است.

 

S-slider111-narenji-ir.jpg

Eee Pad Slider مجهز به دو دوربین در جلو و عقب است?.? یک دوربین ??? مگاپیکسلی در جلو و یک ? مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار در عقب آن قرار گرفته?.? همچنین این تبلت به یک پورت mini USB، یک پورت mini HDMI و یک اسلات کارت حافظه Micro SD نیز مجهز است?.?

 

S-slider222-narenji-ir.jpg

Eee Pad اسلایدر با وجود کیبورد مخفی ای که دارد بسیار باریک به نظر میرسد?.?

 

S-sliderrr-narenji-ir.jpg

Eee Pad Transformer

T-500x_eeetrans2-narenji-ir.jpg

اما دومین تبلت اندرویدی آسوس Eee Pad Transformer نام گرفته و همانند Eee Pad Slider از اندروید ??? استفاده می کند. در ساخت این تبلت نیز از پردازنده Tegra 2 استفاده شده و دو دوربین ??? و ? مگاپیکسلی به ترتیب در جلو و عقب آن قرار گرفته اند.

 

T-asus_eeepadtransformer_2-narenji-ir.jpg

این تبلت بر خلاف Eee Pad Slider که به کیبوردی مخفی مجهز است، از دو قسمت تشکیل شده و بر روی یک کیبورد کامل سوار می شود که در صورت نصب آن، با استفاده از باتری ای که در قسمت کیبورد است، تا ?? ساعت می توان از آن استفاده کرد. از دیگر خصوصیات Eee Pad Transformer می توان به یک اس اس دی ?? گیگابایتی و یک گیگابایت حافظه رم اشاره کرد.

 

T-asus_eeepadtransformer_4-narenji-ir.jpg

Eee Pad MeMO

M-500x_eeeememo_01.jpg

با نگاهی که به اندازه Eee Pad MeMO بیاندازید، نمی شود فهمید که این یک تلفن همراه است. به هر شکل این تبلت ? اینچی که مجهز به یک پردازنده Snapdragon است و در جلو و عقب از دو دوربین، مشابه دو تبلت دیگر بهره می برد.

 

M-500x_asssusssseess21-narenji-ir.jpg

با استفاده از این تبلت می توانید می توانید توسط یک بلوتوث به نام MeMic به ارسال اس ام اس و برقراری تماس بپردازید. همچنین آسوس از نرم افزاری اختصاصی در این نمونه که برای نوشتن و کشیدن با دست در Eee Pad MeMO طراحی شده، رونمایی کرد.

 

قیمت و زمان عرضه تبلت های آسوس، در تصویر زیر مشخص است.

Z-500x_asssusssseess73-narenji-ir.jpg

منابع:نارنجی.آی آر و http://www.handheldusers.com

جمع آوری و تنظیم:ا.بغلانی