سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ورزش های رزمی(1:کیک بوکسینگ)

مقام معظم رهبری:من از شما سه چیز می خواهم:تحصیل،تهذیب،ورزش

کیک‌بوکسینگ (به ژاپنی: ????????) ترکیبی از رشته‌های رزمی موای تای، کاراته و بوکس است. کیک بوکسینگ ورزش رزمی می‌باشد که تنها سی سال از تولد آن می‌گذرد.در کیک بوکسینگ ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و گرفتن همدیگر آزاد می‌باشد. ولی زدن حریفی که بر روی زمین افتاده ممنوع است.

مسابقات در یک زمین مربع شکل16 تا 20فوتی که با طناب محصور شده برگزار می‌گردد.زمان بازی معمولاً سه راند سه دقیقهای می‌باشد.که ورزشکاران بین هر راند یک دقیقه استراحت می‌کنند. هر مسابقه توسط یک داور و یک پزشک کنترل می‌شود. و در هر راند سه قاضی به مبارزان امتیاز می‌دهند. بنیانگذار کیک‌بوکسینگ در غرب جو لوئیس می‌باشد که پدر کیک بوکسینگ آمریکا نامیده می‌شود.

کیک بوکسینگ مانند تمام رشته‌های رزمی دارای کمربند و دان میباشد.این ورزش داخل رینگ برگزار می‌شود و گرفتن حریف در مسابقه خطا است و اگر در طول مسابقه بیش از سه خطا داشته باشی بازنده اعلام میشوی.در مسابقه یک داور وسط وجود دارد و سه داور کنار و یک قاضی وجود دارد.در بعضی از مسابقات که سطح آن پایین است زمان مسابقه 2راند 2 دقیقه ای است.به افرادی که کیک بوکسینگ کار میکنند جنگنده (FIGHTER) می‌گویند

سبک فول کیک بوکسینگ ایران در سال 1372 توسط محمد طهماسبی بنیان نهاده شد و در سال 1378 در فدراسیون ورزشهای رزمی ایران به ثبت رسید. سبک فول کیک بوکسینگ توانست در سال 1379 طلسم برون مرزی در خانواده ورزشهای رینگی را بشکند و تیم ملی خود را به مسابقات برون مرزی اعزام نماید و در سال 1381 با حضور 8 تیم خارجی یک دوره مسابقات آسیای میانه در استان گیلان، شهر آستارا برگزار نماید. همچنین پیش از این مسابقات، یک دوره داوری بین المللی با حضور 50 شرکت کننده خارجی برگزار شد.

در سال 1382 یک دوره مسابقات جهانی 2003 با حضور 18 کشور جهان در شهر تهران و با همکاری دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. همچنین پیش از برگزاری این مسابقات یک دوره داوری بین المللی با حضور 80 نفر از 18 کشور جهان برگزار گردید. سبک فول کیک بوکسینگ توانست در سالهای 1381 و 1382 از لحاظ مدیریت، نیرو، فعالیت میان سبکهای فدراسیون ورزشهای رزمی ایران به مقام نخست دست یابد. شعار این سبک عبارت است از: جهت خدمت به ورزشکاران میهن اسلامی و پیشرفت ورزشکاران ورزشهای رزمی فقط سبک جهانی فول کیک بوکسینگ