سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

امروز براتون مطلبی در مورد اسلحه MP7 ساخت شرکت آلمانی H&K آماده کردم!امیدوارم خوشتون بیاد!!!!

در این پست فقط عکس هاش رو قرار می دم و در پست بعدی توضیحاتش رو!

این اسلحه،یک مسلسل دستی سبک و قوی به شمار می آید که گلوله آن قدرت سوراخ کردن یک جلیقه ی ضد گلوله به قطر16 میلی متر تیتانیوم و 20کولار را داراست!

 ادامه عکس ها...

سلام

آغاز ماه بندگی خدا،برتمام مسلمانان مبارکباد!

انشاءالله در همین چندروز آینده تعدادی از برنامه های جاوا،مخصوص ماه رمضان رو،روی وبلاگ قرار می دم!نظر یادتون نره!

یا علی مدد!!

برای دیدن تصویر بزرگتر،روی تصویر کلیک کنید!!!

 


هر کس امشب را با منزه داشتن خداوند (تسبیح)، ذکر یگانگى او ، یاد بزرگى او(تکبیر)، راز و نیاز با او (دعا)، نماز، خواندن قرآن، نمازهاى مستحب و آمرزش خواهى (استغفار) صبح کند، بهشت جایگاه و منزل او خواهد بود و خداوند همه آنچه را که پیش از این انجام داده و یا بعد از این انجام مى‏دهد، خواهد بخشید..
مهر: نیمه شعبان علاوه بر اینکه روز و زمان خجسته میلاد امام عصر(عج) است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است .

این شب از چنان اهمیتی برخوردار است که هم ردیف و هم پای شبهای قدر قرار دارد و از این موقعیت می توان چون شبهای قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.

از پیامبر اکرم در این زمینه روایتهاى بسیارى نقل شده از جمله اینکه:

شب نیمه شعبان در خواب بودم که جبرئیل به بالین من آمد و گفت: اى محمد چگونه در این شب خوابیده‏اى؟ پرسیدم: اى جبرئیل مگر امشب چه شبى است؟ گفت: شب نیمه شعبان است. برخیز اى محمد، پس مرا از جایم بلند کرد و به سوى بقیع برد، در آن حال گفت: سرت را بلند کن امشب درهاى آسمان گشوده مى‏شوند، درهاى رحمت باز مى‏گردند و همه درهاى خشنودى، آمرزش، بخشش، بازگشت، روزى، نیکى و بخشایش نیز گشوده مى‏شوند.

... اى محمد، هر کس امشب را با منزه داشتن خداوند (تسبیح)، ذکر یگانگى او ، یاد بزرگى او(تکبیر)، راز و نیاز با او (دعا)، نماز، خواندن قرآن، نمازهاى مستحب و آمرزش خواهى (استغفار) صبح کند، بهشت جایگاه و منزل او خواهد بود و خداوند همه آنچه را که پیش از این انجام داده و یا بعد از این انجام مى‏دهد، خواهد بخشید... .(1)

پرسشى که با مطالعه روایتهاى بالا به ذهن خطور مى‏کند این است که چرا با این که در بسیارى از روایات تصریح شده که تعیین زمان مرگ مردمان و تقسیم روزى آنها در شب قدر و در ماه مبارک رمضان صورت مى‏گیرد، در دو روایت یاد شده شب نیمه شعبان به عنوان زمان تقدیر امور مزبور ذکر شده است؟

مرحوم سید بن طاووس ( 664 قمری) در پاسخ به این پرسش که تفاوت شبهای قدر و شب نیمه شعبان برای تعیین سرنوشت چیست، گفته است:

"شاید مراد روایات مزبور این باشد که تعیین زمان مرگ و تقسیم‏روزى به صورتى که احتمال محو و اثبات آن وجود دارد، در شب نیمه شعبان صورت مى‏گیرد اما تعیین حتمى زمان مرگ و یا تقسیم حتمى روزیها در شب قدر انجام مى‏شود و شاید مراد آنها این باشد که در شب نیمه شعبان امور مزبور در لوح محفوظ تعیین و تقسیم مى‏شوند، ولى تعیین و تقسیم آنها در میان بندگان در شب قدر واقع مى‏شود.

این احتمال هم وجود دارد که تعیین و تقسیم امور یاد شده در شب قدر و شب نیمه شعبان صورت گیرد، به این معنا که در شب نیمه شعبان وعده به تعیین و تقسیم امور مزبور در شب قدر داده مى‏شود. به عبارت دیگر امورى که در شب قدر تعیین و تقسیم مى‏گردند، در شب نیمه شعبان به آنها وعده داده مى‏شود. همچنان که اگر پادشاهى در شب نیمه شعبان به شخصى وعده دهد که در شب قدر مالى را به او مى‏بخشد ... (2)

کمیل بن زیاد از یاران امام على (ع) چنین روایت مى‏کند که:

در مسجد بصره نزد مولایم امیرالمؤمنین نشسته بودم و گروهى از یاران آن حضرت نیز حضور داشتند، در این میان یکى از ایشان پرسید: معناى این سخن خداوند که: فیها یفرق کل أمر حکیم؛ در آن شب هر امرى با حکمت معین و ممتاز مى‏گردد،(سوره دخان، آیه 44)چیست؟ حضرت فرمودند:

"قسم به کسى که جان على در دست اوست همه امور نیک و بدى که بر بندگان جارى مى‏شود، از شب نیمه شعبان تا پایان سال، در این شب تقسیم مى‏شود. هیچ بنده‏اى نیست که این شب را احیاء دارد و در آن دعاى خصر بخواند، مگر آن که دعاى او اجابت شود.» پس از آن که امام از ما جدا شد، شبانه به منزلش رفتم. امام پرسید: چه شده است اى کمیل؟ گفتم اى امیرمؤمنان آمده‏ام تا دعاى خصر را به من بیاموزى، فرمود:

بنشین اى کمیل هنگامى که این دعا را حفظ کردى خدا را در هر شب جمعه، یا در هر ماه یک شب، یا یک بار در سال یا حداقل یک بار در طول عمرت، با آن بخوان، که خدا تو را یارى و کفایت مى‏کند و تو را روزى مى‏دهد، و از آمرزش او برخوردار مى‏شوى، اى کمیل به خاطر زمان طولانى که تو با ما همراه بوده‏اى بر ما لازم است که درخواست تو را به بهترین شکل پاسخ دهیم، آنگاه دعا را چنین انشاء فرمود...[متن دعای کمیل] (3)

امیرمؤمنان على (ع) در روایتى دیگر در فضیلت شب نیمه شعبان چنین مى‏گوید:

در شگفتم از کسى که چهار شب از سال را به بیهودگى بگذراند: شب عید فطر، شب عید قربان، شب نیمه شعبان و اولین شب از ماه رجب... .(4)

از امام صادق (ع) روایت شده که پدر بزرگوارشان در پاسخ کسى که از فضیلت شب نیمه شعبان از ایشان پرسیده بود فرمودند:

این شب برترین شبها بعد از شب قدر است، خداوند در این شب فضلش را بر بندگان جارى مى‏سازد و از منت خویش گناهان آنان را مى‏بخشد، پس تلاش کنید که در این شب به خدا نزدیک شوید. همانا این شب، شبى است که خداوند به وجود خود سوگند یاد کرده که در آن درخواست کننده‏اى را، مادام که درخواست گناه نداشته باشد، از درگاه خود نراند.

این شب، شبى است که خداوند آن را براى ما خاندان قرار داده است، همچنان که شب قدر را براى پیامبر ما قرار داده است. پس بر دعا و ثناى بر خداوند تعالى بکوشید، که هر کس در این شب صد مرتبه خداوند را تسبیح گوید، صد مرتبه حمدش را بر زبان جارى سازد، صد مرتبه زبان به تکبیرش گشاید و صد مرتبه ذکر یگانگى (لا اله الا الله) او را به زبان آورد، خداوند از سر فضل و احسانى که بر بندگانش دارد، همه گناهانى را که او انجام داده بیامرزد و درخواستهاى دنیوى و اخروى او را برآورده سازد، چه درخواستهایى که بر خداوند اظهار کرده و چه درخواستهایى که اظهار نکرده و خداوند با علم خود بر آنها واقف است... .(5)

در یکى از دعاهایى که در شب نیمه شعبان وارد شده است چنین می خوانیم:

اللهم بحق لیلتنا هذه و مولودها و حجتک و موعودها التى قرنتَ إلى فضلها فضلاً فتمت کلمتک صدقا و عدلاً لامبدل لکلماتک... ؛ بار خدایا تو را مى‏خوانیم به حق این شب و مولود آن، و به حق حجتت و موعود این شب، که فضیلتى دیگر بر فضیلت آن افزودى و سخن تو از روى راستى و عدالت به حد کمال رسیده و هیچ کس را یاراى تبدیل و تغییر سخنان تو نیست.(6)

......

1 . ابن طاووس، على بن موسى، أقبال الأعمال، ص 212; المجلسى، محمد باقر، بحارالانوار، ج98، ص413.
2 . همان، ص214.
3 . ابن طاووس، على بن موسى، همان ص 220.
4 . مجلسى، محمد باقر، تفسیرالمیزان، ج94 ص87، ح12.
5 . ابن طاووس، على بن موسى، همان، ص209; المجلسى، محمد باقر، همان، ج94، ص85، ح5; الصدوق، محمد بن على بن الحسین، همان ج2، ص424، ح1.
6. ابن طاووس، همان ص219.
منبع:   http://fardanews.com

هفت آسمون دنیا باید که غرق نور شه

یه بار دیگه خدا خواست چشم حسودا کور شه

دلای دشمنامون امسال چه بد می سوزه

تولدرهبر و امام حسین(ع) یه روزه

تولد امام حسین(ع) و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بر دوستداران و پیروان امامت و ولایت مبارکباد



عکس شهدا(1)

عکسهایی دیدنی از شهید مجید پازوکی

لبخند گل قشنگه...

ادامه عکسها...

هواللطیف

2تا نرم افزار براتون گذاشتم.برید حال کنید!!!!!!!

این نرم افزار برای ساختن فایل jad از فایل jar است.

jad maker2.1

________________________________________

این هم ترینر بسیار کارآمد بازی Need For Speed Carbon!!

Trainer For Need For Speed Carbon

رمز:ShamimTooba


نقد و بررسی Samsung S8000 Jet




سامسونگ S8000 jet تازه واردی شگفت انگیز به گوشی های ساخت کمپانی سامسونگ است که ویژگی بارز آن واسط کاربری از نوع هدایتگر مکعبی (cubic navigation user interface) می باشد.

سامسونگ S8000 jet گوشی تلفن همراهی است که در ابعاد 108.8 x 53.5 x 11.9 میلیمتر ساخته شده است و 110 گرم وزن دارد که در مقایسه با دیگر گوشی های تلفن همراه در این ابعاد بسیار سبک وزن می باشد. از روبرو که به آن نگاه کنید یک صفحه ی نمایش بزرگ 3.1 اینچی AMOLED 16 میلیون رنگ با رزولوشن 480X800 پیکسل را می بینید. صفحه ی نمایش با چنین کیفیتی فرصت خوبی را برای استفاده از واسط کاربری نسخه ی 2 TouchWiz فراهم می آورد. اگر که شما علاقه مند باشید تا از گوشی خود به صورت landscape یا افقی استفاده کنید می توانید از سنسور Accelerometer بهره ببرید که به طور خودکار صفحه ی نمایش را بسته به اینکه شما می خواهید از گوشی به صورت افقی یا عمودی استفاده کنید می چرخاند. بر روی این گوشی یک کارت حافظه ی 2GB همراه وجود دارد که برای ذخیره سازی فایل های صوتی دلخواهتان به مقدار زیاد کافی می باشد، ولی اگر نیاز به حافظه ی بیشتری را احساس می کنید این گوشی قادر است تا 16 گیگابایت کارت حافظه ی microSD را پشتیبانی کند. باتری استاندارد لیتیوم یون آن توانایی پشتیبانی 8 ساعت و 20 دقیق مکالمه و 422 ساعت روشن بودن در حالت انتظار را دارد.

دوربین 5 مگاپیکسلی که بر روی این گوشی قرار دارد بسیار با کیفیت می باشد و می تواند تصاویری با رزولوشن 2592 x 1944 تهیه کند. برای اینکه در محیط های تاریک نیز بتوانید به عکاسی بپردازید و تصاویر خوبی را تهیه کنید، کمپانی سامسونگ یک فلاش LED را بر روی S8000 jet قرار داده است. همچنین دوربین آن دارای فوکوس خودکار نیز می باشد. دیگر لازم نیست این را به خاطر بسپارید که هر عکس را در کجا گرفته اید چرا که دستگاه GPS نصب شده بر روی این گوشی موقعیت دقیق محل گرفته شدن عکس را به همراه اطلاعات تصویر ثبت می کند. دوربین 5 مگاپیکسلی S8000 jet به شما این امکان را می دهد تا ویدیوهایی با کیفیت شگفت انگیز و با سرعت 30 فریم بر ثانیه تهیه کنید. اگر خواستید ارتباط تصویری برقرار کنید نیز دوربین دومی بر روی آن قرار دارد که این امر را نیز برای شما میسر می سازد.

گوشی سامسونگ S8000 jet قابلیت های خوبی برای اتصال به شبکه دارد و می تواند اتصال به شبکه های 2G و 3G را پشتیبانی کند. همچنین این گوشی Wi-Fi نیز دارد و اگر شما در جایی قرار داشته باشید که امکان اتصال به اینترنت از این طریق وجود داشته باشد می توانید از اینترنت رایگان و پر سرعت بهره مند شوید. برای متصل شدن به دستگاه های نزدیک تر هم بهترین راه استفاده از بلوتوث و نسخه ی 2 آن است که بر روی این گوشی وجود دارد، همچنین در صورت علاقه مند بودن USB هم به کار می آید. USB آن نیز نسخه ی دوم می باشد و می تواند تبادل اطلاعات را بسیار سریع تر از بلوتوث انجام بدهد، بنابراین برای انتقال فایل های با حجم خیلی بالا مناسب تر می باشد.
همانطور که امروزه می توانید از هر گوشی تلفن همراه دیگری نیز انتظار داشته باشید S8000 jet نیز قادر به دریافت و ارسال پیامک های متنی و چند رسانه ای و نیز ایمیل می باشد. این گوشی سیستم push mail را نیز پشتیبانی می کند که به طور خلاصه یعنی اینکه شما می توانید گوگل میل و یا هات میل خود را مستقیما به گوشی سامسونگ خود لینک کنید تا ایمیل های دریافتی برای شما بیاید. مرورگر اینترنت آن نیز قابلیت پشتیبانی HTML و XHTML را دارا می باشد. اگر شما کمتر در خانه هستید و نیز می خواهید تا همواره در جریان اخبار روز قرار بگیرید، بهره بردن از رادیو FM روش خوبی است که بر روی این گوشی نیز موجود می باشد. پخش صوتی تصویری آن نیز تقریبا هر فایلی با هر پسوندی که فکرش بکنید را اجرا می کند. فایل های موسیقی که این گوشی پشتیبانی می کند عبارتند از: MP3/ WMA/AAC فایل های قابل اجرای ویدیویی هم عبارتند از: DivX/ XviD / H.263 /H . 264/MPEG4

در کل بایستی عنوان کرد که ما از کارکردن با تلفن همراه S8000 jet سامسونگ بسیار شگفت زده شدیم. واسط کاربری TouchWiz و هدایتگر سه بعدی مکعبی نیز بسیار کارآمد و جالب هستند.


وزن سبک 110 گرمی
مانیتور بزرگ و با کیفیت 3.1 اینچی 16 میلیون رنگ
استفاده از واسط کاربری سه بعدی مدرن TouchWiz
دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسلی به همراه فلاش و فوکوس خودکار
فیلم برداری قدرتمند 30 فریم بر ثانیه
امکان اتصال به شبکه ی اینترنت از طریق Wi-Fi
پشتیبانی مرورگر اینترنت از HTML و XHTML
پشتیبانی از فایل های متنوع صوتی تصویری

لیگ برتر فوتبال قرعه کشی شد

منبع:تبیان

لیگ برتر فوتبال

نهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر بعدازظهر دیروز در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد که طی آن تیم های استقلال و سپاهان در هفته اول جذابترین بازی هفته را برگزار می کنند و دو تیم استقلال و پرسپولیس هم هفته نهم به مصاف هم می روند. جدال امیرقلعه نویی با یاران و شاگردان سابقش می تواند جذابترین بخش این دیدار باشد.

اما دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز در هفته نهم رقابتهای لیگ برتر دربی تهران را در دور رفت برگزار خواهند کرد.

 

پس انجام مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر برنامه‌ی کامل این مسابقات به شرح زیر اعلام شد.

هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر روزهای 15 و 16 مرداد برگزار می‌شود. 

برنامه این رقابتها به شرح زیر است:

استقلال - سپاهان

هفته‌ی اول:

‌مس کرمان – پرسپولیس

استقلال – سپاهان

پیکان – مقاومت سپاسی

استقلال اهواز – ابومسلم

راه آهن – فولاد خوزستان

پاس همدان – استیل آذین

شاهین بوشهر – ملوان انزلی

صبای قم – تراکتور سازی تبریز

ذوب آهن اصفهان – سایپا

هفته‌ی دوم:

سپاهان – مس کرمان

پرسپولیس – استقلال اهواز

فولاد خوزستان – پیکان

ابومسلم – پاس

ملوان – راه آهن

استیل آذین – صبای قم

سایپا – شاهین بوشهر

تراکتورسازی – ذوب آهن

مقاومت سپاسی – استقلال تهران

پرسپولیس - پاس

هفته‌ی سوم:‌

مقاومت سپاسی – سپاهان

پاس همدان – پرسپولیس

پیکان – ملوان

صبا – ابومسلم

راه آ‌هن – سایپا

ذوب آهن – استیل آذین

شاهین – تراکتور

استقلال – فولاد خوزستان

استقلال اهواز – مس

هفته‌ی چهارم:

سپاهان – استقلال اهواز

پرسپولیس – صبا

سایپا – پیکان

ابومسلم – ذوب آهن

تراکتور – راه‌آهن

ملوان – استقلال

مس – پاس

فولاد – مقاومت

استیل آذین – شاهین

مس کرمان، پیکان

هفته‌ی پنجم:‌

فولاد خوزستان – سپاهان

ذوب آهن – پرسپولیس

پیکان – تراکتورسازی

شاهین – ابومسلم

استیل آذین – راه آهن

استقلال – سایپا

صبا – مس

مقاومت سپاسی – ملوان

پاس همدان – استقلال اهواز

هفته‌ی ششم:‌

سپاهان – پاس همدان

پرسپولیس – شاهین

استیل آذین – پیکان

ابومسلم – راه آهن

تراکتور- استقلال تهران

مس کرمان – ذوب آهن

سایپا – مقاومت سپاسی

استقلال اهواز – صبا

ملوان – فولاد خوزستان

فولاد، سایپا

هفته‌ی هفتم:‌

ملوان – سپاهان

راه آهن – پرسپولیس

پیکان – ابومسلم

استقلال – استیل آذین

شاهین – مس

مقاومت سپاسی – ترا کتور

ذوب آهن – استقلال اهواز

فولاد خوزستان – سایپا

صبا – پاس

هفته‌ی هشتم:‌

سپاهان – صبا

پرسپولیس – پیکان

ابومسلم – استقلال

مس – راه‌آهن

استیل آذین – مقاومت

استقلال اهواز – شاهین

تراکتور – فولاد

پاس – ذوب آ‌هن

سایپا – ملوان

داربی، پرسپولیس، استقلال

هفته‌ی نهم:‌

سایپا – سپاهان

استقلال – پرسپولیس

پیکان – مس

مقاومت – ابومسلم

راه آهن – استقلال اهواز

فولاد خوزستان – استیل آذین

شاهین – پاس

ملوان – تراکتور

ذوب آ‌هن – صبا

هفته‌ی دهم:‌

ذوب آهن – سپاهان

پرسپولیس – مقاومت سپاسی

استقلال اهواز – پیکان

ابومسلم – فولاد خوزستان

پاس همدان – راه آهن

استیل آذین – ملوان

صبا – شاهین

تراکتور – سایپا

استقلال – مس

لیگ برتر، مس کرمان

هفته‌ی یازدهم :‌

سپاهان – تراکتور

فولاد خوزستان – پرسپولیس

پیکان – پاس

ملوان – ابومسلم

راه آهن – صبا

سایپا – استیل آذین

شاهین – ذوب ‌آهن

استقلال – استقلال اهواز

مقاومت سپاسی – مس

هفته‌ی دوازدهم:

شاهین – سپاهان

پرسپولیس – ملوان

صبا – پیکان

ابومسلم – سایپا

ذوب آ‌هن – راه آهن

استیل آذین – تراکتور

پاس همدان – استقلال

مس کرمان – فولاد خوزستان

استقلال اهواز – مقاومت سپاسی

پرسپولیس، سایپا

هفته‌ی سیزدهم:‌

سپاهان – استیل آذین

سایپا - پرسپولیس

پیکان – ذوب آهن

تراکتور سازی – ابومسلم

استقلال تهران – صبا

ملوان – مس

مقاومت سپاسی – پاس

فولاد خوزستان – استقلال اهواز

راه آهن – شاهین

هفته‌ی چهاردهم :‌

راه آهن – سپاهان

پرسپولیس – تراکتور

شاهین – پیکان

ابومسلم – استیل آذین

ذوب آهن – استقلال تهران

مس کرمان – سایپا

صبا – مقاومت سپاسی

استقلال اهواز – ملوان

پاس همدان – فولاد خوزستان

ابومسلم، سپاهان

هفته‌ی پانزدهم‌:‌

سپاهان – ابومسلم

استیل آذین – پرسپولیس

پیکان – راه آهن

استقلال تهران – شاهین بوشهر

تراکتور سازی – مس کرمان

مقاومت سپاسی – ذوب آهن

استقلال اهواز – سایپا

فولاد خوزستان – صبا

ملوان – پاس

هفته‌ی شانزدهم:‌

پیکان – سپاهان

پرسپولیس – ابومسلم

راه آهن – استقلال

مس – استیل آذین

شاهین – مقاومت سپاسی

استقلال اهواز – تراکتور سازی

ذوب آهن – فولاد خوزستان

پاس همدان – سایپا

صبا – ملوان

پرسپولیس - سپاهان

هفته‌ی هفدهم:‌

سپاهان – پرسپولیس

استقلال – پیکان

مقاومت سپاسی – راه آهن

استیل آذین – استقلال اهواز

فولاد خوزستان – شاهین

تراکتور – پاس

ملوان – ذوب آهن

سایپا – صبا

ابومسلم – مس کرمان


اصول حاکم بر زندگی علی علیه السلام

 اصول حاکم بر زندگی انسانی که نه تنها الگوی ما، بلکه الگوی بزرگترین اولیای الهی،‌امامان معصوم و امام زمان ما است، اصولی قابل توجه و با اهمیت اند.، چرا که اصولی از یک زندگی ایده آل و الگو هستند که می تواند تعالی بخش دیگر زندگیها باشد. اما از آنجا که یک  خانواده ایده ال حاصل تلاش و روابط کلیه اعضای آن خانواده است،‌در اینجا، به بررسی اصول حاکم بر زندگی علی (ع) ،‌ فاطمه (س) و حسینین (ع) و زینبین پرداخته ایم.

1- ساده زیستی و زهد خانوادگی

نحوه ازدواج،‌ مهریه، شروع زندگی خانوادگی در یک خانه اجاره ای و ساده پوشی زهرا (س) و علی (ع) و فرزندانشان نمونه هایی از اهمیت این اصل در زندگی خانوادگی شان است،‌آنچنان که صحابی جلیل القدری چون سلمان را به تعجب واداشت که :

-           عجبا! دختران پادشاه ایران و قیصر روم بر کرسیهای طلایی می نشینند و پارچه های زربفت به تن      می کنند و این دختر رسول خدا است که نه چادرهای گران قیمت بر سر دارد و نه لباسهای زیبا.

 

2- مشارکت در امور زندگی و اهمیت دادن به کار و همکاری در بین اعضای خانواده

برای مثال علی (ع) بچه داری می کرد، فاطمه (س) نان می پخت و یا گندم آسیاب می کرد، ،‌علی (ع) به جهاد می رفت و زخم برمیداشت و فاطمه (س) زخمهای او را درمان می کرد و شمشیر او را     می شست به همین دلیل هم بود که علی (ع) در هر بعد از ابعاد زندگی اش بالاترین تلاشها و موفقیتها را داشت و فاطمه زهرا (س) هم در مقام عبادت،‌دفاع از ولایت و کار در خانه و خانه داری و مهمتر از همه تربیت فرزند بالاترین موفقیتها را کسب نمود.

3- ارزشی بودن ازدواج و حاکمیت ارزشها بر خانواده

نمونه هایی همچون بخشیدن پیراهن عروسی توسط حضرت زهرا در شب ازدواج آن حضرت با علی (ع)، فراموش نشدن یاد خدا،‌ گفتن تکبیر و به نماز ایستادن عروس و داماد در شب اول عروسی و ثمره اینها ایثار و انفاق  خانوادگیشان که در بالاترین حد آن سوره انسان مورد اشاره قرآن قرار گرفته است، بیانگر حاکمیت این اصل در خانه علی (ع) است.

 

4- حاکمتی روح مشورت بر زندگی

مشورت خواهی و مشاوره با پیامبر اکرم (ص) به عنوان فکر برتر و بهره مندی از راهنماییها و ارشادهای ایشان بارها و بارها توسط علی (ع) و زهرا (س) صورت گرفت.

5- حاکم بودن روح برنامه ریزی و نظم در خانه

تقسیم کارهای خانه،‌انجام امور در زمان مناسب،‌ اختصاص مکانی خاص برای عبادت و نماز در خانه و داشتن برنامه جهت تربیت فرزندان از جمله این موارد است.

6- سیاسی بودن، جهانی بودن و فدایی بودن در راه اسلام

گذشته از امیرالمؤمنین که اسوه جهادی و فدایی بودن و سیاستمداری است،‌خطبه ها و فالیتهای سیاسی حضرت زهرا (س) نشان دهنده این است که ایشان هم به عنوان یک زن، سرآمد مبارزات سیاسی در زمان پیامبر و بعد از فوت آن حضرت بودند. محسن شهید، فاطمه شهیده، علی زخم خورده، حسن مسموم، حسین سرجدا و زینب و کلثوم به اسارت رفته، همه و همه در این خانه می زیسته اند.

7- علم دوستی

نهج البلاغه، صحیفه فاطمیه، شاگردپروری، آشنایی با تفسیر قرآن و تشکیل کلاسهای دینی در خانه امیرالمؤمنین و حضرت زهرا نمونه هایی از توجه این خاندان به علم دوستی است.

8- جذب و رفت و آمد ملائکه و فرشتگان به خانه

در زیارت جامعه آمده است: ((السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و موضع الرساله و مختلف الملائکه...)) چرا که این قطعه بهشتی در زمین، محل رفت و آمد ملائکه ای همچون جبرئیل، میکائیل و اسرافیل بوده است.

 

9- عشق و فاطمه و مهربانی همه اعضا به یکدیگر

10- مهمان دوستی، ضیافت در خانه و رسیدگی به احوال خویشاوندان

امیرالمؤمنین می فرمایند :

ای مردم! انسان هر مقدار که ثروتمند باشد باز ار خویشاوندان خود بی نیاز نیست که از او با زبان و دست دفاع کنند، خویشان انسان بزرگترین گروهی هستند که از او حمایت می کنند و اضطراب و ناراحتی او را می زدایند و در هنگام مصیبتها نسبت به او پرعاطفه ترین مردم می باشند.

اگر بیش از شش روز می گذشت و میهمانی برای علی (ع) نمی رسید، تأسف می خورد و   می نالید و گاه می فرمود:

((آن کس که  دست دهنده خود را از بستگانش بازدارد، تنها یک دست را از آنها گرفته اما دستهای فراوانی را از خویش دور کرده است.))

 ali-a


<      1   2   3   4   5   >>   >